Acesta este articolul meu

Eu Însu/ămi Universitatea Al. I. Cuza Iaşi

Geniul Meu^{∗} Lumea zeilor nemuritori

23 mai 2008

1 Prezentare generală

1.1 Scopul urmărit

Acest text este o glumă, menită să pună în evidenţă cunoştinţele mele tehnice de L^{A}TEX.

1.1.1 Despre virtuzitate

Seamănă cu exerciţiile de virtuozitate pe care le face un violonist zilnic. Exerciţiile de virtuozitate sunt foarte grele, dar sună ca nişte scârţâituri. Şi totuşi fără ele nimeni nu va ajunge să interpreteze concertul lui Beethoven.

Tot aşa, frumuseţea şi puterea acestui program de tehnoredactare se văd abia atunci când îl folosim pentru a crea documente reale. Dar virtuozitatea se exersează pe astfel de texte.

1.2 Ce conţine lucrarea

Vom pune deci totul pe numai trei pagini de hârtie: text, liste, tabele, formule matematice …

∗Un fel de dublu divin al oricărei fiinţe, în care credeau romanii, asemănător, dar nu acelaşi lucru, cu îngerul păzitor din religia creştină.

2 Un fragment din clasificarea filogenetică a multituberculatelor^{1}

Ordo Multituberculata

• Genus Sinobaatar

• Familia Palgiaulacidæ 1. Genus Paulchoffatia

2. Genus Kuehneodon

3. Genus Henkelodon

4. Genus Zofiabaatar

• Familia Bolodontidæ

• Familia Hahnodontidaæ

• Familia Albionbaataridæ

• Familia Arginbaataridæ

• Familia Kogaionidæ

• Subordo Cimolodonta – Barbatodon transylvanicum – Genus Paracimexomys

– Familia Sloanbaataridæ

– Superfamilia Ptilodontoidea 1. Familia Cimolodontidæ

2. Familia Ptilodontidæ

– Superfamilia Tæniolabidoidea 1. Genus Viridomys

2. Familia Cimolomyidæ (a) Genus Cimolomys

3. Familia Eucosmodontidæ (a) Subfamilia Microcosmodontinæ (b) Subamilia Eucosmodontinæ i. Tribus Eucosmodontini ii. Tribus Boffiini

1Mamifere apărute în mezozoic, azi dispărute, care au cunoscut o mare răspândire în epoca dinozaurilor şi care reprezentau o linie laterală ce nu a condus către niciunul din grupurile de mamifere moderne.

Se distingeau prin dinţi cu numeroşi tuberculi, dispuşi pe mai multe rânduri, şi a căror origine rămâne până azi enigmatică.

3 Tabel

Text aliniat la stânga Text centrat Text ali- niat la virgula zeci- mală

Paragraf

Prima intrare  AAA  12.5  Aici trebuie să scriem

text mai mult, dacă vrem să vedem ce se întâmplă.

A doua intrare BB 123.45 Dar textul poate fi şi

scurt sau vid:

A treia  CCCC  0.12345
Ş. a. m. d.  D  332.32  Ce să mai scriu ?

4 Formule matematice

Iată prima mea formulă: (x_{1} + x_{2})^{2} = x_{1}^{2} + x_{2}^{2} + 2x_{1}x_{2}. Aş vrea să scriu ceva mai complicat, pe care să-l scot în evidenţă:

c( ⋃_{i∈I} a_{i}) = ⋂_{i∈I} ^{c}(A_{i})  (1)

Relaţia (1) se numeşte legea lui de Morgan.